nais - ja tyttökiekko

Kiekko-Espoo on yksi suurimpia tyttökiekkoseuroja Suomessa. Tytöille on tarjolla ehjä pelaajapolku Tyttökiekkokoulusta Naisten Liigaan asti. Pelaajapolun kehittäminen on vaatinut monivuotista, pitkäjänteistä työtä, jota Espoossa on tehty KS Nouxin, EKS:n ja Bluesin nimissä. Nykyiset ja uudet pelaajat saavat nauttia tästä kehityksestä, sillä seurastamme löytyy joukkueet niin tavoitteelliseen huippu-urheiluun kuin myös hauskaan harrastukseen.

Joukkuetoiminnan lisäksi tytöille on tarjolla tyttökiekkokoulu, tyttökiekkokerho ja tyttöjen oma harrasteryhmä. Lisäksi syksyllä on tulossa lapsi-aikuinen ryhmä perheen kaikkein pienimmille ja niille, jotka haluavat harrastaa yhdessä perheen kanssa.

Vaikka tyttöjoukkueessa pelaaminen ei ole itseisarvo (tytöt voivat pelata myös poikien joukkueissa), niin usein kynnys lähteä mukaan uuteen lajiin on matalampi, kun sen voi tehdä yhdessä muiden tyttöjen kanssa. Harrastuksen kehittyessä tarvitaan joukkueiden toiminnan tukemiseen myös valmentajia, seuratyöntekijöitä ja joukkueiden toimihenkilöitä. Tyttöjoukkueiden yleistyessä myös naisten on ollut helpompi tulla mukaan valmennuspuolelle, pelin monipuolisiksi osaajiksi ja valmentajiksi jopa maajoukkuetasolle asti.

Naisten jääkiekko on vauhdikas ja fyysinen, mutta ennen kaikkea taktiikkaa ja taitoa vaativa joukkuepeli. Naisten jääkiekon säännöt ovat muuten samat kuin miestenkin jääkiekossa, mutta avojään taklaukset ovat kiellettyjä. Kuitenkin kontaktit ja fyysisyys kuuluvat myös naisten peliin.

Tyttökiekkojoukkueet kaudella 2023-2024:
Joukkue
U8/U10
Nuoret
Naisten akatemia
Naisten liiga

Kaikista tyttökiekon joukkueista voit kysyä lisätietoja lajipäällikkö Emma Nuutinen emma.nuutinen@kiekko-espoo.com

tulevat ottelut
uutiset